ul. Terenowa 46
52-231 Wrocław    
tel. (71) 72 79 799    
tel. kom. 607 239 731 
www.scandico.pl     biuro@scandico.pl
 
 
Serwis czynny:
pon-pt:
8:00 - 17:00
sob:
NIECZYNNY

 

 

 

 

PORADY:
 
klimatyzacja
zakup auta
turbo sprężarka
uszczelka głowicy
 

 

Niezależny serwis VOLVO

 

TEST USZCZELKI GŁOWICY – CO2

 

Uszkodzona uszczelka głowicy to dość duży kłopot dla użytkownika samochodu. Uszkodzoną uszczelkę można diagnozować na wiele sposobów. Np. przy podwyższeniu obrotów silnika twardnieją przewody chłodzące silnika – uszkodzona uszczelka głowicy (spaliny przedostają się do kanałów wodnych głowicy). Jest to jednak sposób, który działa dopiero w momencie, gdy wymiana uszczelki jest niezbędna natychmiast.

Jest jednak jeden niezawodny sposób na wykrycie niewielkiej nieszczelności uszczelki głowicy już we wczesnym jej stadium. Już przy niewielkiej nieszczelności uszczelki głowicy spaliny, a w tym CO2 przedostają się do układu chłodzenia silnika. Przy zastosowaniu specjalnego płynu, który zmienia barwę w kontakcie z CO2 jesteśmy w stanie zdiagnozować stan uszczelki głowicy i podjąć się jej naprawy tylko wtedy, kiedy to konieczne. Unikając tym samym kosztów uszczelki głowicy, przygotowania głowicy, nowych śrub głowicy, oraz innych uszczelek koniecznych do wymiany po demontażu osprzętu silnika.